در حال بارگذاری فایل ...
اپ مرکز تخصصی طب کار آبادیسدسترسی آسان‌تر

موارد قانونی لزوم انجام معاینات ادواری و بدو استخدام


1- لزوم انجام معاینات بدو استخدام
ماده 90 قانون تامین اجتماعی مقرر میدارد:
  افراد شاغل درکارگاهها باید قابلیت و استعداد جسمانی متناسب با کارهای مربوطه را داشته باشند. بدین منظورکارفرمایان مکلفند قبل از به کار گماردن آنها معاینه پزشکی آنها را انجام بدهند.(از طریق مراکز تخصصی معاینات طب کار دارای مجوز از دانشگاه های علوم پزشکی).
       درصورتی که پس ازاستخدام مشمولین قانون معلوم شود که نامبردگان درحین استخدام قابلیت و  استعداد کارمرجوع رانداشته وکارفرما درمعاینه پزشکی آنها تعلل کرده است و درنتیجه بیمـه شده دچار حادثه شده ویا بیماریش شدت یابد ، سازمان تامین اجتماعی مقررات این قانون را درباره بیـمه شده اجرا وهزینه های مربوطه را از کارفرما طبق ماده 50 این قانون مطالبه و وصول خواهند نمود.
لذا به منظور انجام خدمات معاینات پزشکی قبل ازاستخدام افراد و نیروی شاغل ، کارفرمایان محترم می بایست نسبت به معرفی نیروی کاربه مراکز طب کار سـازمان تامین اجتماعی اقدام نموده و نسخه اصلی معاینات انجام شده را جهت درج درپرونده بیمه شده به شعبه تامین اجتماعی تحویل فرمایند.
2- لزوم انجام معاینات ادواری :
 ماده92 قانون کار جمهوری اسلامی- کلیه واحدهای موضوع ماده 85 این قانون که شاغلین درآنها به اقتضای نوع کاردرمعرض بروز بیماری­های ناشی ازکار قراردارند. بایدبرای همه افراد مذکورپرونده پزشکی تشکیل دهند وحداقل سالی یکبار توسط مراکز بهداشتی درمانی ازآنها معاینه وآزمایش­های لازم را به عمل آورند ونتیجه را در پرونده مربوطه ضبط نمایند.(مراکز طب کار دارای مجوز از دانشگاه های علوم پزشکی)
لذا با توجه به تمامی موارد ذکر شده مرکز تخصصی طب کار آبادیس با داشتن کادری بسیار مجرب و نظارت کامل متخصص طب کار بر روند اجرایی پرسنل و با داشتن مجوزهای مربوطه از دانشگاه علوم پزشکی ایران آماده ارائه خدمات طب کار به آن مجموعه محترم می باشد.

 

آدرس: آدرس و موقعیت کسب و کار شما
شماره تماس:
۰۲۱۶۶۵۹۷۷۹۴
۰۲۱۶۶۹۰۰۲۶۰ ۰۲۱۶۶۵۶۱۳۷۴
شنبه
۰۸:۰۰ - ۱۶:۰۰
یک‌شنبه
۰۸:۰۰ - ۱۶:۰۰
دوشنبه
۰۸:۰۰ - ۱۶:۰۰
سه‌شنبه
۰۸:۰۰ - ۱۶:۰۰
چهارشنبه
۰۸:۰۰ - ۱۶:۰۰
پنج‌شنبه
۰۸:۰۰ - ۱۳:۰۰
جمعه
۰۰:۰۰ - ۰۰:۰۰
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز تخصصی طب کار آبادیس می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین